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Super Metroid Redesing

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Quando joguei Super Metroid de Super NES em 1994 descobrir um sério problema com o cartucho, ele tem um fim. Mesmo depois de várias e várias “re-jogadas”, para pegar um missel que faltou ou fazer em menos tempo ou os 100% do mapa, ver os creditos subindo foi um misto de alegria e tristeza.

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Ao fazer o post As piores roms do mundo, que falava sobre os Rom Hack que existem por ai, encontrei um projeto que chamou a atenção. Super Metroid Redesign é exatamento o que o nome sugere: um completo redesign em Super Metroid. Um novo mapa (acima), alguns itens novos, mudanças fisicas e algumas surpresas.

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Physics Changes:
Something that always bothered me has been the horribly slow falling speed in this game. Every time I jumped I felt like I was wasting time waiting to land on the ground. My reason for changing it is backed up by a Pirate data in Metroid Prime that states Zebes total mass nearly equivalent to Tallon VI. I also Favored changing the physics because in every SM hack I’ve played I get bored rather quickly because I already know everything there is. I know where I can wall jump, that I can bomb jump places, that I can easily get around this place by doing another thing. I have also modified bomb jumping to return to the fast falling speeds of M1 and Metroid Prime. Many tricks you knew in the original will need to be relearned which brings back that “unfamiliar” feeling of gameplay. THATS why I changed the physics.

New Items:
There are 2 new major upgrades that Samus will need to complete her adventure. One of them is required, the other a simple weapons addition to enhance your fire power. Hi-Jump boots now come packaged with Spring-Ball.

Abilities:
Wall jumping has become a bigger part in this hack. IF a wall is rocky and has a gripping surface then Samus will be able to wall jump off of it. However if the wall is a smooth pipe, or an algae covered seawall, then Samus won’t be able to get ANY grip to jump from. A new technique that was Alien to SM has finally been added to the game as well, and you’ll need to use it carefully if you wish to get all 100% items.

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Se você tiver a coragem para enfrentar novamente os corredores e passagens do planeta Zebes o site do projeto é:
http://drewseph.zophar.net/index.html

4 comentários

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  1. Saulo Augusto Duarte

    EU GOSTEI UM POUCO DO NOVO JOGO. EU SÓ NÂO SEI COMO SÃO OS ENDINGS. COMO É O ESQUEMA DOS ENDINGS?

  2. Artur mk

    OTIMA MAIS QUAL EMULADOR RODA DEIXE MAIS EXPLICADO POR FAVOR

  3. Laion

    Cara q plataforma usa, digo, eh de qual tipo de emulador?!

  4. CAVVES

    O Snes mesmo.

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